[Jantzen is a brand of swimwear that was established in 1916 and first appeared in the city of Portland, Oregon, United States. The brand featured a logo image of a young woman, dressed in a red one-piece swimsuit and bathing hat, assuming a diving posture with outstretched arms and an arched back. Known as the Jantzen "Diving Girl", the image in various forms became famous throughout the world during the early twentieth century.(wikipedia)
Jantzen è un marchio di costumi da bagno nato nel 1916 a Portland, Oregon, negli Stati Uniti d'America. Il marchio è caratterizzato da una immagine di una giovane donna, che indossa un costume intero ed una cuffia rossa, mentre si tuffa con le braccia tese e la schiena arcuata. Conosciuta come la Jantzen "Diving Girl", l'immagine è diventato famosa in tutto il mondo nel corso del XX secolo.]
From the very first moment I see this advert, I found it beautiful: the red one-piece swimsuit, the posture, the dynamism of the image.
This advert is dated 1957.
Mi sono innamorata di questa pubblicità fin dal primo momento in cui l'ho vista: il costume rosso, la postura, il dinamismo della posa. Questa pubblicità è datata 1957.
But you know: I'm not so happy to leave things are they are...so I decided to let the girl jump to a special sea...made of blue and music.
I hope you like it.
Ma ormai lo sapete bene: non sono contenta di lasciare le cose come le trovo...così ho deciso che la mia Diving Girl si deve tuffare in un mare blu fatto di musica.
Spero vi piaccia...
Collage Vintage: #Jantzen Diving Girl
Made of 230 g paper
dimensions: 30 x 42 cm